BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, 27 May 2009

Placement funny and tense moments..++

WOAA!! It's my 131st post!! Kewll..I didnt think that im diligent enough to frequently update my blog..Neway i know you like ittt..hehehhee

I've had an amazing half-term holiday so far..everyday i dont have to think about planning and lessons but relax and playin' some PC games, watching Britain's got talent and sleep..hahahah yg last atu yg mahal tu..Basically, i just chilled!++ BUT tomorrow I'll have to start with planninggggg...not a good news, Cuz Im gonna teach 50% of everyday of Year 3..Thats a lot you know. But nevermind, It's a committment anyways..

I've got quite a similar post like this one not long ago..haha it was about favourite quotes of year 3 i guess..This term, the kids were more behave and i've become very familiar with them. Tapinya ada jua funny moments atulah..sometimes when Im teaching i got angry and yelled at them, sometimes I just sat at their desk and joked around..hehehehe I started to like it cuz they were little JOKERS at times..hahaha Lets see what this term has got...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
This was my mistake..hahaha The first week, i was teaching Language and read a Big Book "Why Frogs and Snake can't be friends"..There was this sentence started with..

"My, but you are very filthy........bla bla bla"

Masa atu ada dua orang assistant teachers in the class and also my colleague..Skalinya aku salah baca wah..ku baca cani, "My but.." Ignoring the comma..Skalinya balik2 lagi ku sabut tuuu.."My but, my but..." hahahahahah pastu barutah ku teberanti and tawa sendiri and class teacher atu pun senyum2 jua.. hahahah Baik jua kanak2 atu bangang saja..you know aku ketawa salnya in my head thats how you say "My butt.."..hahahaha

And masa atu i have one lesson about planning a story and my topik masa atu is planning an alternative ending of the story "Why Frog and Snake cant be friend". Basically, murid2 plan drg pnya story dlm flow-map..Skalinya This boy Hozaifa dtg arh ku minta tolong..

Hozaifa: Miss...I need help..
Me : Yeah, whats wrong?
Hozaifa: I dont know what to do..(aduihh...yth words yg paling mahal tuu..ahahha)
Me : (So, ku bacalah flow mapnya...He got the first box filled..and ku bagi VERY BRIEF ideas lah..) Well, you can write anything! Maybe frog and snake walked together and frog jumped across the river and they both met the lion and then.....(aku ani saja supaya ya pikir sendiri kan storylinenya...yth ku bg yg nonsense sikit...skalinyaa..)
Hozaifa: Ohhhh...frog and snake met a lion....I like thattt...(and tarus balik ke meja nulis..)

Oh nooo...napalah ko tepakai idea ku atuuu...hahahaha aku beloyar sajaaaa..yatah jangan main2 sama kanak2 yg seriius kan minta tolong...ahernya sampai karangannya yg banar2 pun ya tulis catu...hahaahah

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
I was supporting the Electric Eels and Jellyfish masa my colleague ngajar language last week..they are the High ability group in the class. Dlm 7 urg lah in the 2 groups..Nda plg supporting banar actuallynya, sal aku chill and beceta sama drg..hahaha and masa atu drg mesti nyiapkan karangan ani about different animals that cant be friends..I was talking with Kobe, membari idea utk karangannya..skalinya tiba2..

Amir : Haircut?! what haircut?! (dengan mukanya yg berabis emosi..hahaha aku pun kan ketawa meliat..)
Me : Haircut? who said haircut?
Amir : Did you say haircut?
Me : I didn't say anything about haircut?? what's wrong with your ears??
Amir : ohh..I thought you say haircut..(sambung buat kaja..)

Then, my collegue announced yg drg ada 10 more minutes lg utk siapkan karangan atu..

"OK year 3!! YOU HAVE 10 MORE MINUTES..."

Mohammed: Miss....This is unfairr..we just started.....(kusut tarus lah c Mohammed ani..hahaha and c Amir pun ngusut jua cakap drg baru start..)
Amir : Yeah!! Miss, we just started..LOOK! (sambil tunjuk karangannya yg baru 2 paragraph atu..)
Me : What do you mean you've just started??? You started 20 MINUTES ago!"
Mohammed: Nooo..We've just started...
Me : well, time flies very quickly..
Mohammed: Time doesn't flies quickly, we've just started..(hahhaha majal bah kedia anii padahal kan setangah jam sdh drg nulis...sedih lg tu mukanya..Skalinya apanahh?) "If we didnt finish our writings, Miss Eden is going to miss our playtime.." (ohhh...patutlah sedihh...kena threathen panya..hahahahha)
Me : Finish it quickly then! or else im going to cut all of your hair!

ketawa tia tarus the boys anii sambil migang rambut..at least we shared some laugh and jokes lah while doing work..hahaha udah atu byk tia soalan drg sementara berusaha nyiapkan karangan in 10 minutes..

Abdirrahim: Miss, can I start a new paragraph now?
Me : Well, if you're starting a new event of your story, you can..
Amir : Miss, can I have a paragraph with 2 sentences??
Me : No, write more.
Noora : Miss, is this okay? (sambil tunjuk paragraph nya)
Me : Yeap, Brilliant Noora..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
There was this one time c Amir yg dlm group Electric eels ani nda tau eja "Only"..riuh tah kedia sama Abdirrahim anii..hahaha Abdirrahim is my favourite boy..good boy..hehehe bukan plg kan favouritsm but he's a quiet and behave boy..

Abdirrahim: Miss Angela, Amir forgot how to spell ONLY?? (sambil ketawa lg tuu..hahaha)
Me : Are you serious Amir??
Amir : I forgot miss!! (menggaru2 kepala)
Me : Can you spell ONLY Abdi?
Abdirrahim: It's easyyy...
Me : Tell himmm... (hahahah cali bah drg dua ani, kadang2 Amir ani membari garam hati jua, udahnya hopeless cali jua..hahaha)
Abdirrahim: O-N-L-Y...It's easyyyy...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

I was monitoring the class during playtime..Masa atu hujan, so they got "wetplay" meaning drg nda play di luar but stay dlm class..Skalinya this boy named Samir main pembaris panjang dlm class atu..I came to him suruh ya simpan pembaris atu..Samir ani terkenal dengan sneaky and cheeky lah, membari garam hati jua kadang2..masa atu ya jadikan pembari atu pedangnya..

Me : Samir..put that ruler back!
Samir : (mula tia dengan helahnya) Miss, at home i have this ruler and we do this and ...bla bla bla...(sambil demonstrate apa yg ya buat)

Well I know ia sengaja kan tukar topik supaya ku nda jadi marah..hahaha he always do that..But im not gonna buy into that this time..

Me : NO! WHAT DID I TELL YOU?
Samir : No miss...bla bla bla...(haishhh...payah jua ndakan mendangar cetanya ani sal cali bah jua..hahaha)
Me : Put it back NOW!

Ahernya Samir pun kalah and simpan pembari atu..yayyyy, aku manang!hahahaha ckgu nda buleh kalah eh bulehhh..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Masa atu year 3 ada PE so, drg pakai baju sport and kasut sport lah sudah..Then, after class teacher ambil attendance drg masa duduk atas carpet, drg masuk PE masterclass ..semua murid berdiri and kuar skalinya this boy name Yusef, remember Yusef?? yg masa atu cakapnya nda tambus and ku nda paham langsung..hahaha ya ani one of the special needs dlm class atu..and Im getting fond of this boy now, really...so, ya masih lg duduk on the carpet struggling with somehing..so akupun approach ia lah..

Me : Yusef, what happen?!
Yusef : Miss..i dont know, my shoes...(and ya tunjukkan kasutnya...)

Skalinya apanahh...kan ketawa berabis jua ku meliat kasutnya atuu...ya terkusut dua2 tali kasutnya..AHAHAHAHA tali kasutnya sebalah kiri terikat dengan tali kasut yg sebalah kanan..hahahaha basically mun kan bejalan paksa lompat2 tah ya tuu..hhahaha Payah ku kan menahan ketawa ehh..banartah, tapi udah ku liat matanya berair sudah nda ku jadi sal tinggal ia and a couple of boys saja dlm class, yg lain sdh kuar playtime..so, akupun comfort kedia lah...hahaha and ada this boy ketawakan ia..

Hozaifa: Miss he will have to walk like this ..(demonstrate lumpat2...eeeduiii anak atu tah banarr, tambah tia Yusef worry..)
Me : Dont worry yusef, its okay..Did you tied this??(sambil ku tolong ia melapaskan tali kasutnya atu, tapi tesenyum2 menahan ketawa..)
Yusef : I tied my shoe..bla..bla..bla..(melap air mata...)

Sudah beberapa saat berusaha ahernya telapas jua tangle shoe lace nya atuu..hahaha and ku tanya kedia lah..

Me : Can you tie your shoe laces properly?
Yusef : I know how to tie my shoes... (ya pun ikat tali kasutnya with me watching carefully, krg nda pedah2 lag tekusut tali kasutnya atuu..hahaha)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Before balik, murid2 bebaris arah pintu...

Aliya: Miss Angela, are you going on MSN tonight??
Me : Nooo..im too tired because of you naughty little monsters..i want to sleep tonight..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Usually i heard komplen yg remeh temeh macam..

Ahmed: Missss..he called me stupid...
Shulayb: Miss he did this to me..(demonstrate apakah tuu?tumbuk? gusti? mana2lahh..)
Sadek : Miss yusef!...he..he..did this miss...and...(kedia ani endangnya byk gap mun kan becakap...hahaha)

Selalunya ku cakap apanah..

"Ignore him"..hahahaha malastah ku rusahkan ehh...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ada byk lagi ragam year 3 ani..tapinya byk yg ku lupalah...hahahaha
salnya everyday ada2 saja...

OKeii..i better off to goo..hahaha
Love ya all..

0 comments: